Duits voor medewerkers klantenservice
Schrikt u als op de display een telefoonnummer ziet dat met 0049, 0043 of 0041 begint? Laat u liever uw collega opnemen? Wilt u uw werk beter kunnen doen? Wilt u correct en gemakkelijk met uw Duitstalige klanten kunnen bellen of mailen?
Kies dan een cursus Duits voor medewerkers klantenservice.
Daarmee vergroot u het succes van uw bedrijf op de Duitstalige markt én op de arbeidsmarkt in Nederland.
Bij Academie Aan de Angstel krijgt u een cursus Duits voor medewerkes klantenservice die volledig is afgestemd op uw specifieke wensen.
Volledig op uw wensen afgestemd
-
Krijgt u liever ’s ochtends vroeg of 's avonds les? Geen probleem.
-
Komt u alleen of met anderen? We passen het programma aan.
-
Wilt u focus op telefoneren, of liever op schrijven? Het kan ook allebei.
Academie Aan de Angstel helpt u met:
-
aannemen van binnenkomende telefoontjes en te woord staan van klanten met vragen, klachten of wijzigingsverzoeken.
-
verstrekken van informatie over producten en diensten.
-
doorverwijzen naar uw collega’s.
-
telefonisch en schriftelijk beantwoorden van vragen over bestellingen, leveringen of betalingen.
-
telefonisch en schriftelijk reageren op klachten.
Wat leert u in de cursus Duits voor medewerkers klantenservice?
De eerste indruk telt. Wanneer u voor de eerste keer met een Duitser praat, is het belangrijk dat u snel aanvoelt hoe u hem of haar aanspreekt en weet hoe u zich voorstelt. In deze les leert u de eerste gesprekken te voeren in combinatie met omgangsvormen en zakelijke idiomen. U leert iemand begroeten, uzelf voorstellen, vragen stellen om uw gesprekspartner en zijn business te leren kennen en adequaat reageren.
Alleen als u uw klanten kent en hun werk- en zakencultuur begrijpt, zult u gemakkelijker zaken met ze kunnen doen. In deze module leert u uw zakenpartner kennen en begrijpen. Hoe zijn ‘de Duitsers’ eigenlijk? Waarom zijn en handelen ze anders dan Nederlanders? Na afloop heeft u inzicht in de verschillen en overeenkomsten en bent u in staat situaties goed in te schatten. Bovendien leert u zich meer op uw gemak te voelen met de Duitse manier van zakendoen met als resultaat dat uw contact ontspannener wordt.
Wat zijn de resultaten van uw cursus Duits voor medewerkers klantenservice?
-
U bent goed voorbereid op telefoongesprekken met uw klanten.
-
U bent vertrouwd met zakelijk vocabulaire en idiomen.
-
U bent vertrouwd met de omgangsvormen in een zakelijke context.
-
U heeft een bestand met e-mailsjablonen en telefoonzinnen opgebouwd.
-
U voelt zich een stuk ontspannener in het contact met Duitstalige klanten.
Met welke aanpak krijgen we dat voor elkaar?
Dat vertellen we u uitgebreid op onze pagina Werkwijze.
Voor wie is onze cursus Duits voor medewerkers klantenservice interessant?
Onze cursus Duits voor medewerkers klantenservice is met name interessant voor
-
verkopers in de binnendienst
-
webshopmedewerkers
-
administratieve medewerkers van bedrijven die in Duitstalige landen zaken doen
-
medewerkers van handels- en productieondernemingen
-
office managers
Maatwerk
We passen het tempo en het niveau individueel aan op uw specifieke situatie.
Welke lesvorm kiest u?
-
privéles
-
groepsles
Waar vindt uw cursus Duits voor medewerkers klantenservice plaats?
-
op onze locatie in Abcoude
-
incompany bij uw bedrijf
-
online via Zoom
Meer weten?
Neem contact met ons op.
Waarom Duits leren bij Academie Aan de Angstel?
- Leer Duits van native speakers
- Leren door gewoon te DOEN
- Voel je zelfverzekerder in de Duitse taal
- Duurzaam Duits leren: ons bedrijf is klimaatneutraal
- Leren via videoconferencing
- Ook 's avonds of in het weekend
Wat klanten zeggen...
