Duits voor medewerkers klantenservice

Schrikt u als op de display een telefoonnummer ziet dat met 0049, 0043 of 0041  begint? Laat u liever uw collega opnemen? Wilt u uw werk beter kunnen doen? Wilt u correct en gemakkelijk met uw Duitstalige klanten kunnen bellen of mailen?

Kies dan een cursus Duits voor medewerkers klantenservice.

Daarmee vergroot u het succes van uw bedrijf op de Duitstalige markt én op de arbeidsmarkt in Nederland.

Bij Academie Aan de Angstel krijgt u een cursus Duits voor medewerkes klantenservice die volledig is afgestemd op uw specifieke wensen.

Volledig op uw wensen afgestemd

  • Krijgt u liever ’s ochtends vroeg of 's avonds les? Geen probleem.
  • Komt u alleen of met anderen? We passen het programma aan.
  • Wilt u focus op telefoneren, of liever op schrijven? Het kan ook allebei.
Bij Academie Aan de Angstel zijn we flexibel. Bijna op het overdrevene af. Vraag naar wat we voor u kunnen betekenen. We komen er samen vast wel uit.

Academie Aan de Angstel helpt u met: 

  • aannemen van binnenkomende telefoontjes en te woord staan van klanten met vragen, klachten of wijzigingsverzoeken.
  • verstrekken van informatie over producten en diensten.
  • doorverwijzen naar uw collega’s.
  • telefonisch en schriftelijk beantwoorden van vragen over bestellingen, leveringen of betalingen.
  • telefonisch en schriftelijk reageren op klachten.

Wat leert u in de cursus Duits voor medewerkers klantenservice?

In een cursus Duits voor medewerkers klantenservice komen de volgende onderwerpen aan bod:
Het eerste contact met Duitsers

De eerste indruk telt. Wanneer u voor de eerste keer met een Duitser praat, is het belangrijk dat u snel aanvoelt hoe u hem of haar aanspreekt en weet hoe u zich voorstelt. In deze les leert u de eerste gesprekken te voeren in combinatie met omgangsvormen en zakelijke idiomen. U leert iemand begroeten, uzelf voorstellen, vragen stellen om uw gesprekspartner en zijn business te leren kennen en adequaat reageren.

Telefoneren in het Duits
Om met uw Duitse klanten te telefoneren, is het belangrijk te begrijpen wat er gezegd wordt. Luistervaardigheid is een belangrijk onderdeel van deze module. U leert bovendien op een in Duitsland gangbare manier te vragen of uw gesprekspartner langzamer of duidelijker kan spreken en hoe u zijn naam of e-mailadres spelt. U leert hoe u zich meldt als met een 0049-nummer wordt gebeld, wat u zegt als u uw gesprekspartner wilt doorverbinden of als de gewenste collega niet op zijn plaats is, hoe u bedankt en een telefoongesprek afrondt.
Afspraken maken, informatie verstrekken over voorraad, bestellingen, leveringstijden, facturen, betalingen en backorders in het Duits
Vragen over voorraad, bestellingen, leveringstijden, prijzen, facturen, betalingen of backorders zijn uw dagelijkse kost. U leert deze vragen met zakelijke idiomen en een op uw situatie toegespitste woordenschat te beantwoorden. Aan het einde van de cursus heeft u naast een woordenschatlijst een verzameling van praktisch toepasbare telefoonzinnen en u heeft de telefoontjes herhaaldelijk geoefend.
E-mails schrijven
Als klantenservicemedewerker is het schrijven van e-mails over offertes, bestellingen, leveringen of betalingen een hoofdonderdeel van uw dagelijks werk. Goed schrijven is een vaardigheid die u niet alleen in uw eigen taal, maar zeker ook in het Duits hoort te beheersen. In deze lessen besteden wij aandacht aan het schrijven van e-mails in zakelijk Duits. De geschreven zakelijke taal is formeler dan we in Nederland gewend zijn. U leert zakelijke idiomen kennen en gebruiken. Na afloop van deze module weet u hoe u een e-mail begint en eindigt en bent u met Duitse spellingsregels vertrouwd geraakt. Aan de hand van uw eigen e-mails wordt een bestand aan e-mailsjablonen opgebouwd die u telkens opnieuw kunt gebruiken.
Zakelijke grammatica
In elke les besteden we aandacht aan zakelijke grammatica. Geen rijtjes stampen of zinnen ontleden, maar fouten vermijden die tot misverstanden of pijnlijke situaties kunnen leiden. Denk daarbij aan het correcte gebruik van ‘Sie’ en ‘du’ of ‘Sie’ versus ‘Ihnen’. Door de nauwe verwantschap van het Duits met het Nederlands worden vaak typische fouten gemaakt. Deze fouten worden met behulp van speciale leertechnieken verholpen.
Duitse zakencultuur en omgangsvormen

Alleen als u uw klanten kent en hun werk- en zakencultuur begrijpt, zult u gemakkelijker zaken met ze kunnen doen. In deze module leert u uw zakenpartner kennen en begrijpen. Hoe zijn ‘de Duitsers’ eigenlijk? Waarom zijn en handelen ze anders dan Nederlanders? Na afloop heeft u inzicht in de verschillen en overeenkomsten en bent u in staat situaties goed in te schatten. Bovendien leert u zich meer op uw gemak te voelen met de Duitse manier van zakendoen met als resultaat dat uw contact ontspannener wordt.

Smalltalk aan de telefoon
Met een bestaande klant gaan gesprekken weleens over andere zaken dan de bestelling. U leert in het Duits korte gesprekken over het werk, het weer of de vakantie te voeren.
Klachtencommunicatie en moeilijke gesprekken
Een ontevreden of zelfs boze klant of een verkeerd geleverd product – het kan iedereen overkomen. Moeilijke gesprekken voeren vergt ‘Fingerspitzengefühl’ en een goede beheersing van communicatieve vaardigheden. In deze module besteden wij aandacht aan moeilijke gesprekken. U leert actief te luisteren en mee te denken met uw klant. Na deze les heeft u gespreksvaardigheden ontwikkeld waarmee u lastige situaties professioneel kunt oplossen.

Wat zijn de resultaten van uw cursus Duits voor medewerkers klantenservice?

Deze cursus biedt u de volgende voordelen:
  • U bent goed voorbereid op telefoongesprekken met uw klanten.
  • U bent vertrouwd met zakelijk vocabulaire en idiomen.
  • U bent vertrouwd met de omgangsvormen in een zakelijke context.

  • U heeft een bestand met e-mailsjablonen en telefoonzinnen opgebouwd.
  • U voelt zich een stuk ontspannener in het contact met Duitstalige klanten.

Met welke aanpak krijgen we dat voor elkaar?

Dat vertellen we u uitgebreid op onze pagina Werkwijze.

Voor wie is onze cursus Duits voor medewerkers klantenservice interessant?

Onze cursus Duits voor medewerkers klantenservice is met name interessant voor 

  • verkopers in de binnendienst
  • webshopmedewerkers
  • administratieve medewerkers van bedrijven die in Duitstalige landen zaken doen
  • medewerkers van handels- en productieondernemingen
  • office managers

Maatwerk

We passen het tempo en het niveau individueel aan op uw specifieke situatie.

Welke lesvorm kiest u?

Maak een keuze uit de volgende lesvormen:
  • privéles
  • groepsles

Waar vindt uw cursus Duits voor medewerkers klantenservice plaats?

U heeft de keuze uit de volgende mogelijkheden:
  • op onze locatie in Abcoude
  • incompany bij uw bedrijf
  • online via 'Skype'

Meer weten?

Neem contact met ons op. 

Waarom Duits leren bij Academie Aan de Angstel?

  • Leer Duits van native speakers
  • Raak vertrouwd met Duitse omgangsvormen
  • Ook 's avonds of in het weekend
  • Leren door gewoon te DOEN
  • Voel je zelfverzekerder in de Duitse taal
  • Leer online via 'Skype'

Wat klanten zeggen...

    Duits voor de klantenservice

    Mogelijk ook interessant

    Over ons

    Zakelijk Duits leren aan professionals, daar draait het bij ons om. Academie Aan de Angstel is een taalinstituut waarin wij trainingen, cursussen en workshops Duits aanbieden. Met veel plezier leren we professionals, die actief zijn in een Duitstalig land, effectief communiceren in de Duitse taal.

    De trainers zijn uitsluitend native speakers en hebben jarenlang ervaring met lesgeven.

    Inschrijven nieuwsbrief

    Wilt u iedere maand leuke tips over Duitse taal ontvangen? Schrijf u dan in voor de nieuwsbrief.

    Please enable the javascript to submit this form

    Volg ons

    Academie Aan de Angstel voor moeiteloos en correct communiceren in zakelijk Duits!

    Copyright © 2018 Academie aan de Angstel